OPHELIA / 4 OSTATNIE PIE吉I

Premiera

Premiera: 2011-02-26

Kompozytor: Prasqual

Choreograf: Rudi van Dantzig

PREMIERA!

Foto

Teatr Wielki w PoznaniuTeatr Wielki w PoznaniuTeatr Wielki w PoznaniuTeatr Wielki w Poznaniu

Spektakl

2011-02-2619:00OPHELIA / 4 OSTATNIE PIE吉I

Kategoria Cenowa: D

Cena biletu:

Obsada:


OPHELIA
Natalia Puczniewska

HAMLET
Tomasz Mazur

LAERTES
Tomasz Raczkiewicz

TANCERZE:
Marika Niezbora豉


Andrzej P豉tek


Petr Zaionczkowski

DYRYGENT
Mieczys豉w Nowakowski

"VIER LETZTE LIEDER"

I PIE老:
Katarzyna Sam鏊


Dymitr Tenytski

II PIE老:
Agnieszka Wolna


Arkadiusz Gumny

III PIE老:
Shino Sakurado


Mateusz Sierant

IV PIE老:
Karolina Sierant


Dominik Mu鄂o

危IER
Taras Szczerban

Teatr Wielki w Poznaniu


OPHELIA Prasqual
Opera w jednym akcie, siedmiu scenach do libretta kompozytora

www.cojestgrane.pl

 kierownictwo muzyczne Mieczys豉w Nowakowski
re篡seria Monika Dobrowla雟ka 
scenografia, kostiumy Petra Korink   
asystent re篡sera Wies豉w Bednarek
ruch sceniczny Iwona Pasi雟ka
projekcje Matthias Fitz
re篡seria 鈍iate Marek Rydian
wsp馧praca muzyczna Wiktor Lemko
autorki plakatu Wunsche&Samsel

Ofelia jest pr鏏 nowego zdefiniowania teatru muzycznego, liryczn oper kameraln rozpisan na troje 酥iewak闚, 15 instrumentalist闚 i d德i瘯i elektroniczne. Pocz徠ek opery jest nietypowy: to 鄉ier ca貫j tr鎩ki bohater闚 – Ofelii, Hamleta i Laertesa, czyli moment dramatyczny, w kt鏎ym zostawia nas Szekspir ko鎍z帷 Hamleta. Co mo磧iwe jest jeszcze po tej 鄉ierci? Nowa historia, „drugie 篡cie” tr鎩ki bohater闚, b璠帷e tre軼i Ofelii, jest parafraz Opowie軼i o trojgu zakochanych z Ksi璕i Tysi帷a i Jednej Nocy. W Ofelii brak jednak „wydarze” b康 te: s bardzo subtelne i tylko w obszarze emocji; ca豉 akcja rozgrywa si wy陰cznie w g這wach bohater闚. Ale i wektory uczu roz這穎ne s w inny spos鏏: Ofelia kocha Hamleta, Hamlet kocha Laertesa, Laertes kocha Ofeli. Trzy rodzaje mi這軼i, z kt鏎ych 瘸dna nie zostanie odwzajemniona. Ten brak wzajemno軼i prowadzi wszystkie postacie – jak i w Opowie軼i o trojgu zakochanych – do 鄉ierci. Z tym, 瞠 dla szekspirowskich bohater闚 jest to ju druga 鄉ier.

Prasqual

CZTERY OSTATNIE PIE吉I VIER
LETZTE LIEDER

choreografia
Rudi van Dantzig
muzyka Richard Strauss
scenografia i kostiumy Toer van Schayk
przekaz choreograficzny Sonja Marchiolli

Spektakl zosta przygotowany dla Het Nationale Ballet w Amsterdamie, kt鏎ego wieloletnim dyrektorem artystycznym by Rudi van Dantzig. Cztery ostatnie pie郾i s per陰 choreograficzn ko鎍a XX wieku.
Spektakl uznawany jest za jedn z najwa積iejszych pozycji w bogatym dorobku artystycznym Rudiego van Dantziga. Choreografia doczeka豉 si realizacji w wielu renomowanych zespo豉ch baletowych, mi璠zy innymi w Operze Paryskiej, Narodowym Balecie Kanady, Balecie Teatru Wielkiego w Genewie, Norweskim Balecie Narodowym w Oslo i Fi雟kim Balecie Narodowym w Helsinkach.
Jest to kompozycja choreograficzna dla czterech par tancerzy i jednego solisty symbolizuj帷ego 鄉ier, z kt鏎ej nadej軼iem pogodzony by kompozytor, ko鎍z帷 utw鏎 w 1948 roku.

nagranie wykorzystywane w spektaklu:
Richard Strauss „Vier letzte Lieder – Tod Und Verklarung – Metamofphosen”
Gundula Janowitz, Berliner Philharmoniker, Herbert von Karajan. Deutsche Grammophon