ŚLADY: Drzewiecki / Wesołowski / Przybyłowicz / Bondara

ŚLADY: Drzewiecki / Wesołowski / Przybyłowicz / Bondara

Bilety w kategorii cenowej A (10-150 zł).

RECENZJE

 

Historia Baletu Teatru Wielkiego rozpisana na cztery choreografie. Mapa tropów i zachwytów sztuką tańca. Próba poszukiwania ducha poznańskiego zespołu.

 

Zaczynamy od Conrada, wybitnego artysty, bez którego współczesny taniec polski by nie istniał. Po nim, jego uczeń, Emil Wesołowski, którego zawodowa kariera prowadziła od stanowiska tancerza, solisty, choreografa, kierownika baletu, reżysera na dyrektorze artystycznym poznańskiej opery kończąc. W kontrapunkcie do rozedrganej i pełnej rosnącego napięcia choreografii Wesołowskiego sytuuje się praca przygotowana przez Jacka Przybyłowicza, który z każdym rokiem ugruntowuje swoją pozycję w światowej choreografii i refleksji poświęconej sztuce tańca. I na koniec najmłodszy – Robert Bondara – obecnie prowadzący poznański Balet, który swe pierwsze istotne taneczne doświadczenia zdobywał pod okiem Conrada i Wesołowskiego, a obecnie jest zaliczany do grona najbardziej liczących się choreografów młodego pokolenia.

 

Cztery utwory, cztery nazwiska, cztery choreograficzne języki – podróż przez historię poznańskiego zespołu baletowego.

 

 Trailer:

Tomaso Albinoni
Adagio na smyczki i organy
choreografia: Conrad Drzewiecki
Nagranie zostało dokonane 25 i 26 lutego 2021 roku przez orkiestrę Teatru Wielkiego w Poznaniu pod batutą Jerzego Wołosiuka.

Mieczysław Karłowicz
Powracające fale
choreografia: Emil Wesołowski
Nagranie zostało dokonane 25 i 26 lutego 2021 roku przez orkiestrę Teatru Wielkiego w Poznaniu pod batutą Jerzego Wołosiuka.

Kilka krótkich sekwencji
(A Few Short Sequences)
choreografia: Jacek Przybyłowicz
Marin Marais „Sonnerie de Sainte Geneviève du Mont-de Paris”, z albumu „Tous les matins du monde”, w wykonaniu Fabio Biondi, Jordi Savall, Pierre Hantaï i Rolf Lislevand wypożyczony przez Alia Vox records.

8m68
choreografia / kostiumy / reżyseria świateł Robert Bondara
muzyka: Amon Tobin
Utwory Goto 10, Lost&Found, Journeyman pochodzą z albumu Amona Tobina ISAM ( Isound Labels, 2011).

 

W spektaklu wykorzystano muzykę z nagrania dokonanego 25 i 26 lutego 2021 roku przez orkiestrę Teatru Wielkiego w Poznaniu pod batutą Jerzego Wołosiuka.

Patronat medialny

 

Dyrekcja Teatru zastrzega możliwość zmian w repertuarze, obsadach, terminach i formie wydarzenia.

 

Galeria

Realizatorzy

Powrót do góry