DYDONA I ENEASZ Henry Purcell

premiera 28 kwietnia 2016

opera w trzech aktach
libretto NAHUM TATE
na podstawie Eneidy Wergiliusza

oryginalna angielska wersja językowa z polskimi napisami
(tłumaczenie libretta: Daniel Stachuła)

kierownictwo muzyczne Paul Esswoood
reżyseria Daniel Stachuła
scenografia Dobrawa Deczkowska 
                 Aleksandra Zembrowska 

kostiumy Emil Wysocki
choreografia John Svensson
reżyseria świateł Marek Rydian


przygotowanie orkiestry Jarosław Thiel
przygotowanie chóru Paweł Serafin
koordynacja projektu Maria Banaszkiewicz-Bryła

przybliżony czas trwania 1h 15 min.

Obsada:

Dydona Sonia Warzyńska 
Eneasz Damian Suchożebrski 
Belinda Joanna Radziszewska 
Dama dworu Sylwia Olszyńska 
Czarownica Justyna Kopiszka 
Pierwsza Wiedźma Joanna Kędzior 
Druga Wiedźma Barbara Tritt 
Duch Agata Dembska-Kornaga
Żeglarz Albert Memeti

tancerze Teatru Wielkiego w Poznaniu:

Diana Marika Kucza 
Nimfy Julia KorbańskaViktoria Nowak 
Akteon Gento Yoshimoto
Ogary
Volodymyr Fortunenko, Oleg Stankov,
Andrea Truzzi, Louis Raphaneau


chór


soprany: Justyna Klecha, Marta Krysiak, Magdalena Piątak, 
Aleksandra Pokora, Tola Skomar

alty: Julia Abramczyk, Paulina Dybowska, Katarzyna Glamowska, 
Katarzyna Iżykowska, Natalia Krysztoforska,

tenory:  Łukasz Trochimiak, Antoni Raciborski, Kamil Zofiński 

basy: Konstanty Karandyszowski, Piotr Nyrkowski,
Rafał Romanicz, Paweł Serafin


Orkiestra Barokowa Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu



W ramach Laboratorium Teatru Operowego studenci uczelni artystycznych - młodzi śpiewacy, reżyserzy, scenografowie - mierzyli się z dziełami nowymi, napisanymi specjalnie dla nich, nie obciążonymi tradycją wykonawczą. Mieli oni okazję dobitnie zaznaczyć swój ślad, w nowej, wykreowanej dla nich i przez nich materii odcisnąć własne piętno.

W sezonie artystycznym 2015/2016 przed debiutującymi twórcami postawiliśmy niełatwe zadanie. Dydona i Eneasz Henry'ego Purcella - wspaniała barokowa opera o miłości królowej Kartaginy i mężnego trojańskiego wodza, opera o miłości, której nie jest dane się ziścić.

Na mentora młodych artystów został wyznaczony Paul Esswood, wybitny kontratenor, znakomity muzyk, który stanie przed dyrygenckim pulpitem. Utalentowany reżyser Daniel Stachuła, znany poznańskiej publiczności z niekonwencjonalnych sposobów promowania teatru operowego, rozkochany w muzyce baroku dostrzegł w Dydonie i Eneaszu historię bliską współczesnemu człowiekowi. Nie tylko historię o miłości, ale bardziej o oddaleniu, braku akceptacji, różnicach, których nie jesteśmy w stanie zaakceptować. Stachuła nie zamierza jednak pozbawić dzieła Purcella historyczności, a raczej wskazać jego aktualność. Zapowiada się wspaniały spektakl.


RÓŻNICA W POWTÓRZENIU
Daniel Stachuła - reżyser Dydony i Eneasza o spektaklu




   




Galeria

Powrót do góry