Wanda Franek

Wanda Franek


W 2010 roku ukończyła Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Jadwigi Rappe. Jest laureatką I nagrody na Konkursie Wokalnym im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach i III Konkursu Wokalnego w Dusznikach-Zdroju. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na kursach Christy Ludwig, Ewy Podleś, Christiana Elssnera, Anity Garančy, Paula Esswooda i Artura Stefanowicza. W 2008 roku debiutowała na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej partią Lucindy w operze L’amante di tutte Baldassare Galuppiego. U boku Olgi Pasiecznik śpiewała na koncercie inaugurującym cykl „200 kantat Bacha na 200 lecie Uniwersytetu Warszawskiego”.

Od 2012 roku współpracuje z Teatrem Wielkim – Operą Narodową, biorąc udział w produkcjach Manon Lescaut (2012) w reżyserii Mariusza Trelińskiego oraz Lohengrin (2014) w reżyserii Antony’ego McDonalda. W latach 2013-2015 była adeptką Akademii Operowej przy Teatrze Wielkim, gdzie współpracowała z Eytanem Pessenem, Matthiasem Rexrothem, Izabellą Kłosińską. W 2014 roku zadebiutowała na scenie Snape Maltings w Aldeburgh w Wielkiej Brytanii w ramach programu Aldeburgh Music, gdzie zaśpiewała partię Amora w Koronacji Poppei Monteverdiego w reżyserii Daisy Evans. W tym samym roku rozpoczęła współpracę z Operą Krakowską przy produkcji Mefistofeles Arrigo Boito w koprodukcji z Trondheim Symfoniorkester w reżyserii Tomasza Koniny.

Wiosną 2015 roku zadebiutowała w partii Doroty w operze Cud albo Krakowiaki
i Górale
w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, wystąpiła w roli królowej Erenice w operze Sosarme Georga Friedricha Händla z towarzyszeniem Capelli Cracoviensis, w Trondheim w Mefistofelesie Arrigo Boito, na Festiwalu Mozartowskim Warszawskiej Opery Kameralnej, wykonując koncertowe wersje arii z oper Mozarta. Jako solistka koncertowała m.in.: z Jerzym Maksymiukiem, Tadeuszem Strugałą, Tadeuszem Wojciechowskim, Władysławem Kłosiewiczem i Wiktorem Kociubanem.

fot. archiwum artystki

Powrót do góry