Bartłomiej Misiuda

Bartłomiej Misiuda

 

Absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie prof. Andrzeja Ogórkiewicza oraz Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie prof. Christiana Elssnera, a także Hochschule für Musik C.M. von Weber w Dreźnie.

Finalista oraz laureat nagród specjalnych podczas Konkursów Wokalnych w Dusznikach-Zdrój (2000) oraz Belvedere w Wiedniu (2007).

W sezonie 2004/2005 członek zespołu Staatstheater Nurnberg, a w sezonie 2005/2006 L'Atelier Lyrique przy Opéra National de Paris, regularnie współpracuje z Operą Bałtycką w Gdańsku.

Występował pod batutą takich dyrygentów jak Seji Ozawa, Kent Nagano, Dennis Russel Davis, Thomas Hengelbrock, Sylvain Cambeling, Hartmut Haenchen, Bernhard Kontarsky, Guillaume Tourniaire. Pracował pod kierunkiem takich reżyserów jak Robert Carsen, Robert Wilson, Karl Ernst i Ursel Hermanns, André Engel, Krzysztof Warlikowski, Dominique Pitoiset, Pet Halmen, Marc Paquien. Występował w teatrach i na scenach koncertowych, m.in. Polski, Niemiec, Węgier, Austrii, Francji, Anglii, Norwegii, Holandii, Belgii i Kanady.

W 2008 roku brał udział w koncertowym wykonaniu opery Tannhäuser R. Wagnera w Montrealu z Montreal Symphony Orchestra pod batutą Kenta Nagano. Z powodzeniem wykonuje muzykę współczesną XX i XXI w. – brał udział w realizacji utworów Luki Lombardiego oraz Siegfrieda Matthusa podczas Festiwalu Muzyki XXI wieku w Saarbrücken (2002), w światowej premierze opery Xaviera Dayera Les Aveugles w paryskim Theatre Gérard Philipe de Saint-Denis (2006). W sezonie 2009/2010 w paryskiej Opéra Garnier wykonywał partię Le forcheron w operze Faust Philippe’a Fénelona pod dyrekcją Bernharda Kontarskyego. W Operze Bałtyckiej brał udział w polskiej prapremierze opery Madame Curie E. Sikory, spektaklu zarejestrowanym na DVD przez wydawnictwo DUX.

Ponadto w swoim repertuarze posiada ponad 20 partii operowych, m.in. Figaro w Cyruliku sewilskim, Hrabia Almaviva w Weselu Figara, Papageno w Czarodziejskim flecie, partia tytułowa w Eugeniuszu Onieginie, Wolfram von Eschenbach w Tannhäuserze, Walenty w Fauście, Janusz w Halce, Tarkwiniusz w Gwałcie na Lukrecji czy Harlekina w Ariadnie na Naxos i Markiza w Traviacie.

Powrót do góry