Małgorzata Olejniczak-Worobiej

Małgorzata Olejniczak-Worobiej

Ukończyła Podstawową Szkołę Muzyczną oraz Państwowe Liceum Muzyczne w klasie gitary. Naukę śpiewu rozpoczęła u mgr Mirosławy Jasielskiej, a swe umiejętności wokalne doskonaliła w ramach kursów mistrzowskich. W 2004 roku ukończyła z wyróżnieniem studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu solowego prof. Michaliny Growiec. Była stypendystką Ministra Kultury za wyróżniające osiągnięcia w nauce. Obecnie pozostaje pod opieką wokalną prof. Heleny Łazarskiej.

Już podczas studiów występowała na scenie w partiach lirycznych i koloraturowych, m.in. w operach Mozarta Czarodziejski flet (Pamina, Królowa Nocy, Papagena) i Dyrektor teatru oraz w operze Donizettiego Don Pasquale (Norina).

Jest zwyciężczynią i laureatką nagród na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach wokalnych, m.in.: VI Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. St. Moniuszki w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie (III nagroda, nagrody specjalne), XI Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari (II nagroda, nagrody specjalne), XVIII Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. M. Schneider-Trnavskiego w Trnavie na Słowacji (I nagroda), XXXVII Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. A. Dvořaka w Karlovych Varach w Czechach (nagroda specjalna).

Od czasu debiutu w 2004 roku, który był jednocześnie egzaminem dyplomowym, w partii Gildy (Rigoletto), jest solistką Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu.

We wszystkich znaczących teatrach operowych w Polsce z powodzeniem kreuje partie w operach:
• L. Bernsteina (Candide – Kunegunda),
• G. Bizeta (Carmen – Frasquita),
• G. Donizettiego (Don Pasquale – Norina),
• Ch. W. Glucka (Orfeusz i Eurydyka – Eurydyka),
• E. T. A. Hoffmanna (Aurora – Procris),
• J. Masseneta (Werther – Sophie),
• S. Moniuszki (Straszny dwór – Hanna),
• W.A. Mozarta (Czarodziejski flet – Królowa Nocy, Papagena),
• G. Pucciniego (Cyganeria – Musetta),
• H. Purcella (The Fairy Queen – Hermia, Tytania, (Wróżka, Nimfa, Wiosna, Juno),
• G. Rossiniego (Cyrulik sewilski – Rozyna),
• G. Verdiego (Rigoletto – Gilda, Bal maskowy – Oskar, Don Carlos – Głos z nieba),
• M. Wajnberga (Pasażerka – Yvette)

W sezonie artystycznym 2008/2009 debiutowała w Slovenskim Narodnym Divadle (Bratysława) partią Eurydyki w operze Orfeusz i Eurydyka Ch. W. Glucka, w reżyserii Mariusza Trelińskiego. Od 2009 roku współpracuje z Teatrem Wielkim – Operą Narodową, kreując partie: Gildy w operze Rigoletto, Hanny w operze Straszny dwór oraz Yvette w operze Pasażerka.

Bierze udział w prestiżowych koncertach oraz festiwalach w kraju i zagranicą. Ma na swoim koncie występy z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia AMADEUS, Filharmoniami(Kaliską, Podlaską, Śląską, Zabrzańską, Zielonogórską), Operami (Bałtycką, Dolnośląską, Krakowską, Śląską, Krakowską Operą Kameralną), Teatrami Muzycznymi (w Lublinie oraz w Poznaniu). Dokonywała nagrań dla Telewizji Polskiej oraz austriackiej rozgłośni radiowej ORF Ö1.

Do ciekawych pozycji w jej repertuarze należą m.in. cykl 12 Mazurków F. Chopina w opracowaniu na głos i fortepian Pauliny Viardot oraz La courte paille F. Poulenca.

 

fot. Gerard Worobiej


Więcej informacji o artystce można znaleźć na stronie:
http://www.olejniczak.worobiej.com.

Powrót do góry