PREMIERA

PREMIERA

Spotkanie przedpremierowe:
sobota, 13 maja, godz. 18:00
Sala Kameralna im. Wojciecha Drabowicza
Przed premierą spektaklu: Anna Karenina – spotkanie
z choreografem Tomaszem Kajdańskim



ANNA KARENINA Rodion Szczedrin




PREMIERA 13 V 2017


balet w trzech aktach
libretto Borys Lwow-Anochin na podstawie powieści Lwa Tołstoja


kierownictwo muzyczne Katarzyna Tomala
choreografia Tomasz Kajdański
scenografia Dorin Gal
projekcje multimedialne Lieve Vanderschaeve


obsada:

Anna Karenina Daria Sukhorukova
Aleksiej Karenin Andrzej Płatek
Aleksiej Wroński Mateusz Sierant
Katarzyna Lewina "Kitty"  Diana Cristescu
Konstanty Lewin Taras Szczerbań

duet wokalny Monika Mych-Nowicka, Piotr Friebe

soliści, koryfeje oraz zespół baletowy Teatru Wielkiego w Poznaniu,
orkiestra Teatru Wielkiego w Poznaniu
oraz uczniowie Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej - Lipczyńskiej w Poznaniu,
statyści


przybliżony czas trwania 2 h, 1 przerwa

ANNA KARENINA
Kobieta, która rzuciła wyzwanie swojemu przeznaczeniu

Pani i ja to dla mnie jedno. I na przyszłość nie widzę spokoju ani dla siebie, ani dla Pani... Widzę rozpacz, nieszczęście... albo też - szczęście, i to jakie szczęście! Przelotne spotkanie z młodym hrabią Wrońskim wyrzuca życie Anny z utartych torów. Rozniecony płomień wzajemnego uczucia stawia ją przed wyborem pomiędzy zaspokojeniem własnych pragnień a wypełnieniem społecznych oczekiwań. Żona dużo starszego dostojnika państwowego, przykładna matka i dama szanowana w wysokich sferach zaryzykuje wszystko w grze o miłość i szczęście. Dokąd zabierze ją rozpędzony pociąg pożądania? 

    Lew Tołstoj stworzył przekonujący i głęboko psychologiczny portret kobiety tęskniącej za namiętnością w społeczeństwie uregulowanym przez konwenanse. Jego powieść doczekała się wielu adaptacji, a w rolę Kareniny wcielały się najwybitniejsze aktorki, z Gretą Garbo i Sophie Marceau na czele. Jeden z najbardziej uznanych rosyjskich kompozytorów dwudziestego wieku, Rodion Szczedrin, stworzył baletową wersję tego literackiego bestselera. Napisana z wielkim rozmachem partytura odzwierciedla bogactwo emocjonalnych i psychologicznych półtonów uczuć i namiętności bohaterów. Choreografia poznańskiej inscenizacji spoczywa w rękach szefa baletu Teatru Wielkiego, Tomasza Kajdańskiego, wyspecjalizowanego w pracy aktorskiej z tancerzami, jak również łączeniu klasycznej i współczesnej szkoły ruchu. 


Patronat

Powrót do góry